tisdag 20 december 2011

Godmorgon!

Andra dagen i rad jag postar en bild på våran frukost, men idag är det bara för att jag blev så nöjd med mina pannkakor. De till vänster är "vanliga", och dom till höger är bananpannkakor. Gott! Dock så är svenska pannkakor mycket godare.

Idag skiner solen och det är inte ett moln på himlen. Perfekt för en dag på stranden. Tyvärr så blir det nog inte sp mycket bad på grund av stingers, hajar och krokodiler.. Så jag får helt enkelt bada hink.

Tänkte även berätta om något otroligt klumpigt, men typiskt mig, som hände igår. Jag slog i tån i en sten när jag gick på stranden, vilket resulterade i en svullen och knall-lila tå. Otroligt skönt. Så nu kommer jag ha en liten fobi för att gå barfota på stranden i framtiden.

Så vi kan avsluta med en lista av saker jag är rädd för i Australien:
- ormar
- spindlar
- hajar
- krokodiler
- bedbugs (mer äcklad av än rädd för)
- korvar (mer äcklad här också)
- och nu kan vi lägga till; att gå barfota på en strand.

Plus att jag även börjar bygga upp ett hat mot pommes-frites, eftersom dom har det till ALLT här.

Jaja, nu ska vi gå ner till stranden ett par timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar