måndag 21 mars 2011

Bangkok och lite Bali

Vi har nu hunnit spendera några timmar på Bali, närmare bestämt i Denpasar. Har dock inte gjort något vettigt, utan har lekt i poolen en stund och nu ska vi snart dra ut på jakt efter någonstans att äta. Bristen på sömn efter resan hit börjar göra sig påmind, men det är bara att bita ihop och försöka komma i säng i tid istället. För en gångs skull så har vi faktiskt en frukost att ta oss upp till i morgon.

Dagarna i Bangkok spenderades till största del på några av alla köpcentrum som finns. Ett antal bio-filmer har även hunnits med, närmare tre stycken tror jag. Vi prövade även på 6D (tror jag) bio. Eller bio, snarare en 7 minuter lång berg- och dalbana. Riktigt kul var det i alla fall!
Fyndat har vi även gjort. Jag själv har införskaffat mig två nya skjortor och ett par nya sandaler (eftersom de jag hade med mig "försvann" en trevlig utekväll i Koh Lanta). Hela kalaset gick på ungefär 80kr..

Vi har även besökt Mansion 7. Själva "köpcentret" i sig var inget att ha, men spökhuset de hade var verkligen något att rekommendera om någon ska till Bangkok. Det slog Gasten med hästlängder! De byggde upp hela spökgången med en film om husets historia, och bara den gav mig lite gåshus. Jag kan i alla fall säga att vi alla tre skrek som kärringar, var killarna än försöker hävda efteråt.. Jag kan i alla fall säga att jag var fruktansvärt rädd, och speciellt eftersom jag har en viss skräck för bleka asiater med mörka ringar runt ögonen. Jag är för evigt skadad av The Ring, så jag gömde mig så fort någon liknade försökte närma oss i ett tappert försök att inte få en panikattack.. Trots rädslan så var det grymt!

Nu börjar hungern smyga sig på, så nu får det lov att bli lite mat.

Årets kort!

Nya skjortor

Spökhuset




De tre små grisarnas hus



Våran uteplats

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar