lördag 10 december 2011

Okej, vi kan ju alla hålla med om att det här med att hålla igång bloggandet inte riktigt funkar. Önskar att jag kunde skylla på något annat än att vi aldrig har internet, men tyvärr så att det just det som sätter käppar i hjulet.

Hur som helst, efter konserten med Kings of Leon (som såklart var grym, ska försöka få upp lite filmer från det) så fick jag och Dennis oss ett litet jobb. Så den senaste månaden har vi jobbar för Eco Community Solar. Våran uppgift är helt enkelt att försöka få folk att gå med på säljmöten. När vi först hörde om det så tyckte vi att det lät som ett rätt lätt gig, men efter ettpar dagar ute i värmen så var det inte lika lätt. Men det har i alla fall gått bra, och företaget står även för boende och kvällsmat, vilket man tjänar mycket på bara det. Plus att vi jobbar ihop med väldigt goa och sköna personer vilket alltid gör allting mycket lättare. Kan dock säga att detta är långt ifrån mitt drömjobb, men det funkar för tillfället.

Hemlängtan har även kickat i. Jag vet att många drömmer om att åka iväg till ett annat land för en längre tid (och det är inte så svårt och omständigt som man kan tro), och att det är många som tjatar om hur hemskt det är i lilla Säffle osv. Men när man har varit borta ett tag så börjar man se det fina med det, i alla fall jag. Vet att alla inte håller med. Men jag längtar hem till Säffle därför att min familj är där; min mamma, pappa, bror, mormor, morfar. Mina fina vänner är där som jag längtar efter att spendera mina dagar med, om det så bara är för att dricka kaffe och göra ingenting. Men jag längtar också hem till Sverige för att jag vill starta något nytt. Förhoppningsvid börja plugga. Flytta till en annan stad, få en egen lägenhet osv. Ser fram emot allt det nu, vilket jag inte alls gjorde för 1,5år sedan och det var ju en av anledningarna till att jag åkte hemifrån från första början. Och tanken på att spendera en natt i min egen säng i mitt eget rum hemma hos mamma & pappa ger mig fjärilar i magen. Jag har snart gjort mitt här, och jag ser absolut ingen anledning till att hålla sig hemifrån bara för att.

Tyvärr blir det inga bilder ikväll, för jag har helt enkelt ingen lust. Men i morgon kommer det, och denna gången är det sant eftersom vi har gratis internet (!!!!) på rummet. Lyxigare får man leta efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar